تامین آب گرم جکوزی
جولای 27, 2022
مبدل حرارتی آلفالاوال
جولای 27, 2022
Show all

بهترین سیستم گرمایشی برای منزل کدام است؟

به گزارش افکارنیوز ، وقتی خانه ای ساخته می شود، تهیه یک سیستم گرمایشی مناسب یکی از دغدغه های اصلی مالک آن است. ما قصد داریم در این مقاله شما را با هر یک از دستگاه های گرمایشی آشنا کنیم و در نهایت کاربردی ترین آن ها را به شما معرفی کنیم.

انواع سیستم گرمایشی

  • شومینه
  • موتورخانه
  • پکیج
  • بخاری
  • گرمایش از دیوار یا قرنیز
  • اسپیلت
  • گرمایش از کف

بهترین سیستم گرمایشی

شعله را بیشتر کنیم یا لباس گرم بپوشیم؟ 

شومینه، اسپیلت، گرمایش از کف و گرمایش از دیوار ها نمی توانند به تن هایی گرمای موردنیاز در خانه را تامین کنند. البته این عناصر در کشور هایی که یاد گرفته اند به جای زیاد کردن شعله های شومینه و بالا بردن دمای منزل لباس بیشتر بپوشند جوابگو است، ولی متاسفانه در کشور ما نمی تواند مردم را راضی نگه دارد! درنتیجه ما باید به دنبال سیستم گرمایشی باشیم که در فصل سرما کل فضای خانه را گرم نگه دارد.

این گرما آفرین دوست داشتنی! 

یکی از وسایل گرمازا که سال هاست در خانه های ما خدمت رسانی می کند بخاری است. این عنصر به دلیل سبک بودن، ارزان بودن، تنوع در طرح و شکل، نصب راحت و گرمای لذت بخش محبوب همه است. شما می توانید مناسب با متراژ اتاقتان ابعاد بخاری را انتخاب کنید و از گرمای آن لذت ببرید. ناگفته نماند بخاری هم معایبی مانند تعبیه جای دودکش و جاگیر بودن را دارد، ولی در کل مزایای آن بر معایبش برتری دارد. البته منظور از بخاری، بخاری است که با گاز کار می کند وگرنه بخاری برقی به دلیل مصرف بالا اصلا مقرون به صرفه نیست.

بهترین سیستم گرمایشی برای منزل 

باید گفت: در حال حاضر بهترین سیستم گرمایشی برای منزل موتورخانه است. البته برای خانه ها با تعداد واحد بالا مناسب تر است. این سیستم علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، به دلیل رد شدن لوله ها از کف و حضور رادیاتور ها در هر اتاق گرمای مطلوبی که هر ایرانی دوست دارد را در فصل سرما به همراه خود می آورد. در حال حاضر برای کم کردن پرت انرژی در این سیستم آن را به صورت هوشمند طراحی کرده اند؛ یعنی این فناوری با برنامه ای که به سیستم اش می دهید مناسب با ساعات مصرف مالکان و دمای محیط، درجه حرارت را کم یا زیاد می کند. شاید شما به دلیل هزینه بر بودن سیستم هوشمند از استفاده این فنّاوری سرباز زنید، ولی مطمئن باشید اگر آن را بکار گیرید از هدر رفت چندین برابر قیمت آن که بابت هزینه مصرف سوخت نابجا است، جلوگیری خواهید کرد.

پکیج؛ موتورخانه ای با ابعاد کوچک 

سیستم گرمایشی که شبیه به یک موتورخانه کار می کند پکیج نامیده می شود. این سیستم برای خانه هایی با متراژ و واحد کم است. با تهیه یک پکیج شما می توانید مدیریت کنید میزان دمای رادیاتورهایتان چقدر باشد. البته هزینه سرویس سالانه پکیج کمی بالاست که به داشتن تسلط بر روی سیستم گرمایشی تان می ارزد!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *