مشکلات سیستم های تولید آب گرم مصرفی
آگوست 14, 2022
اهمیت تمیز کردن مبدل حرارتی
آگوست 14, 2022
Show all

در زمینه تعمیر و نگهداری سیستم های سرمایشی و گرمایشی با سه گروه مواجه هستیم:

1: منازل مسکونی  شخصی و ساختمان های کوچک

سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده در این گروه  شامل مینی چیلر، کولر گازی، کولر آبی،پکیج، داکت اسپلیت و… می باشد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای راه اندازی و یا سرویس سالیانه کولر گازی ، کولر آبی ، پکیج  به تعمیرکار و یا سرویس کار مراجعه کرده یا خودتان اقدام به بررسی فیلتر ها و لوله ها کرده باشید . در منازل مسکونی با توجه به میزان استفاده،  نیاز چندانی به بررسی مداوم سیستم ها وجود ندارد و همان بازدید پیش فصل کافی است.

2 : مجتمع های مسکونی ، هتل های کوچک و متوسط

سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده شده در این گروه با توجه به بزرگتر بودن ساختمان و در نتیجه بیشتر بودن بار حرارتی و برودتی از نوع سیستم مرکزی می باشد. این سیستم ها علاوه بر راه اندازی پیش فصل، نیاز به بازدید ماهیانه و پر کردن چک لیست های مربوطه دارند. این چک لیست ها که به فرم های PM (نگهداری پیشگیرانه) معروف هستند شامل بررسی تمامی فیلتر ها، شیر ها، سنسور ها و… هستند که به منظور تشخیص به موقع  و جلوگیری از خرابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی ، پر می شوند.

Mars

بسیاری از مدیران به علت عدم آگاهی و یا کاهش هزینه ها مایل به همکاری با شرکت های مشاور نیستند. این عدم همکاری (با استناد به نظر چندین تن از این مدیران یا مالکان ) هزینه های گزافی را به این ساختمان ها متحمل کرده است. مثال هتلی در اطراف حرم رضوی که تنها دو سال از راه اندازی آن می گذشت مجبور به تعمیر اساسی چیلر ها شد.

ALFA LAVAL

مالک هتل مذکور با تصور این که تمامی سیستم ها نو می باشند و نیاز به بررسی ندارند. پیشنهاد ما را مبنی بر مشاوره و بررسی ماهانه سیستم ها را رد نمود. مالک هتل علاوه بر هزینه های تعمیر چیلر ضرر خالی بودن اتاق های این هتل در روز های پیک کاری را متحمل شد و اکنون یکی از مشتریان پر و پا قرص ماست.

3 : ساختمان های بزرگ ، پاساژها و هتل های بزرگ، بیمارستانها

و در نهایت ساختمان های بسیار بزرگ علاوه بر بازدید های اول فصل و ماهانه و هفتگی نیازمند حضور یک تیم تخصصی در محل موتورخانه می باشند. این تیم باید شامل افراد با تجربه  بوده که در مواقع بحران توانایی حل مسائل و تصمیم گیری داشته باشند. تیم به صورت مستمر تمامی سیستم ها را چک کرده و در صورت خرابی و بروز ایراد سریعا وارد عمل شده و آن خرابی و ایراد را برطرف می کنند. اهمیت این موضوع در بیمارستان ها دو چندان می شود. وجود بیمارانی که باید در شرایط دمایی، میکروبی خاصی قرارگیرند. به طور کلی بیماران، حساسیت این سیستم ها و تعمیر و نگهداری آن ها را بالا برده و حتی در مواردی  باعث طراحی سیستم های پشتیبان شده است.

ا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *