کولرهای هواخنک
آگوست 9, 2022
نمایشگاه تاسیسات
آگوست 9, 2022
Show all

تاسیسات: کم کم به میانه ی فصل پاییز نزدیک می شویم و پیش بینی وضع هوا تنها موضوعی است که قابل پیش بینی نیست! پس باید خود را برای هر تغییر غیر منتظره ای آماده کنید، به همین خاطر چیدانه امروز قصد دارد شما را با انواع روش ها و سیستم های گرمایشی برای فصل سرما آشنا کند، با ما همراه باشید.

گرمایش از طریق حرارت مرکزی:

متداول ترین نوع سیستم های گرمایشی برای فصل سرما استفاده از سیستم های حرارت مرکزی می باشد. که فقط حرارت مورد نیاز ساختمان را در فصول سرد تامین می کند. با ساخت ساختمان های بزرگ استفاده از وسایل حرارت موضعی نظیر بخاری ها مشکلات زیادی را به همراه داشته است. که برای حل این مشکلات از سیستم های حرارت مرکزی استفاده می شود.
در سیستم حرارت مرکزی، حرارت تولید شده توسط یک سیال (عموما آب گرم یا بخار) از طریق وسایل پخش حرارت نظیر شوفاژ، فن کویل های زمینی، یونیت هیتر و کنوکتور در فضاهای ساختمان توزیع می شود اما این توزیع در فضا به صورت یک نواخت نمی باشد به عکس در سایر وسایل پخش حرارت نظیر پکیج ها ، فن کویل های سقفی توزیع حرارت به صورت یک نواخت می باشد.

از مزایای سیستم حرارت مرکزی:
  • احتیاجی به مجرای خروج دود در محصول و تعبیه دودکش دردیوار، سقف، پشت بام منازل ندارد.
  • صرفاً می‌توان با دسترسی به انشعاب گاز، ضمن رعایت دستورالعمل سازنده و استانداردهای مربوطه، امکان استفاده از گرمای مطبوع آن را فراهم کرد.
  • صرفه ی اقتصادی آن نسبت به بخاری های برقی و گازی بالاتر است.
  •  مشکلات ناشی از نصب نادرست دودکش ها که خفگی براثر گاز منوکسید کربن را به همراه دارد در این سیستم وجود ندارد.
گرمایش با شومینه:

شومینه جزو قدیمی ترین و در عین حال مدرن ترین  سیستم های گرمایشی برای فصل سرما است که نسبت به سایر وسایل گرما زا شکل و شمایلی لوکس تر و دکوراتیوتر دارد و می توان آن را با هر سبک و نوع دکوری که در سایر اجزای منزل خود از آن استفاده می کنید، هماهنگ کرد.این روش  عمدتا برای گرم کردن خانه های مسکونی و یا ویلاها مورد استفاده  قرار می گیرد.

از معایب این سیستم:
  • گرمایش ساختمان تنها توسط شومینه مجاز نبوده و معمولاً با سایر سیستم های گرمایشی ساختمان همراه بود و بیشتر در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این روش یکی از روش های فانتزی بوده و نمی تواند توزیع مناسب گرما را انجام دهد. هر شومینه نیاز به لوله کشی گاز طبیعی، دودکش مجزا و تأمین هوای احتراق مناسب دارد، مانند بخاری و پکیج در ساختمان های با تعداد آپارتمان های زیاد ، تعداد دودکش ها نیز زیاد خواهد شد و محدودیت های اجرایی را به دنبال خواهد داشت.
  • خطر نشت گاز خام و نشت گاز منو اکسید کربن (CO) به داخل فضا، همچنین خطر کمبود اکسیژن محل نصب وجود دارد ضمناً به دلیل اینکه بخشی از شعله مستقیماً به داخل محیط وارد می شود کثیف شدن سطوح داخلی ساختمان، دیوارها، پرده ها و غیره را به دنبال دارد.
  • به طور کلی استفاده از شومینه به عنوان یک نماد بصری یا جلوه ی زیبایی در دکوراسیون منزل به شمار می رود و خاصیت گرمایشی آن نسبت به سایر سیستم ها کم  تر است.
Mars
گرمایش از کف در ساختمان:

در سالهای اخیر، سیستم گرمایش از طریق کف در کشورهای اروپائی و آمریکا بسیار متداول شده است و دلیل این گسترش روزافزون بهینه بودن مصرف انرژی، توزیع یکسان گرما در تمامی سطح و فضا و دوری از مشکلات موجود در سایر روش ها، به عنوان مثال سیاه شدن دیوارها، گرفتگی و پوسیدگی لوله ها و… می باشد.

گرمایش از طریق رادیاتور قرنیزی:

رادیاتورهای قرنیزی جایگزین بسیار مناسبی برای رادیاتورهای شوفاژ و گرمایش از کف هستند.
همواره رادیاتورهای دیواری به دلیل سادگی نصب و هزینه کم به عنوان یک سیستم گرمایشی رایج در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفتند. اما اشکال بزرگ این سیستم گرمایشی عدم همخوانی رادیاتورها با دکوراسیون های متنوع امروزی و اشغال فضای با ارزش اتاق ها توسط این رادیاتورها است.
سیستم گرمایش از کف نیز با وجود اینکه مشکلات رادیاتور های شوفاژ را ندارد. به علت دسترسی سخت به هنگام تعمیر آن، همچنین پاسخ بسیار کند سیستم گرمایش از کف به هنگام روشن و خاموش شدن و متصاعد نمودن گرد و غبار و کرک های روی کف به سمت بالا معایب زیادی را به همراه دارد.

  • این رادیاتور ها می توانند با انرژی های تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی (آبگرمکن های خورشیدی ) کار کنند. استفاده از انرژی گرمائی منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر انرژی زمین گرمائی، پمپ های حرارتی خورشیدی و آبگرمکن های خورشیدی نیازمند رادیاتورهای بزرگ می باشد. رادیاتورهای قرنیزی به نحوی طراحی شده اند که بتوانند با این منابع انرژی در بهترین نقطه راندمان کار کنند.
  • رادیاتورهای قرنیزی با ارتفاع cm 20 با افزایش بیشتر سطح تبادل حرارتی امکان استفاده. از انرژی های تجدیدپذیر با دمای پائین را در منزل شما نیز فراهم می آورد. که این روش برای مناطق سردسیر و کم آفتاب بسیار مناسب است.

  • به همین منظور سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیوار سیستمی است.

2 دیدگاه ها

  1. متین گفت:

    عالی بود
    من حس می کنم در آینده دیگه همه به سمت پکیج میرن

  2. Sannynuh گفت:

    Make a more new posts please 🙂
    ___
    Sanny

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *