بهترین سیستم گرمایشی
جولای 27, 2022
مبدل های حرارتی صفحه ای
جولای 27, 2022
Show all

مبدل حرارتی آلفالاوال

شرکت الفالاوال در سال 1883 توسط گوستاف دلاوال و اسکار لام در شهر لوند سوئد تأسیس شد. کلمه آلفا از دیسک های “آلفا “(که طرح صفحات سپراتورها می باشد) و “لاوال” از موسس و بنیانگذار شرکت به عنوان یکی از پیشگامان تکنو لوژی مبدل های حرارتی  ،سپراتور و انتقال سیالات در جهان شناخته شده است. و دارای بیش از 2500 ثبت اختراع می باشد.

تقریبا”2/5 درصد از فروش این شرکت در بخش تحقیق و تو سعه سرمایه گذاری می شود و حاصل آن تولید حدودا”35-40 محصول جدید در سال است . حفظ انرژی و حفاظت از محیط زیست از ارزش های کلیدی آلفا لاوال است . محصولات و خدمات علاوه بر گرم کننده خنک کننده، سپراتور و انتقال سیالات، شامل تصویه کننده آب، کاهنده انتشار کرین و مصرف انرژی و آب می باشد.

محصولات آلفا لاوال

در تولید مواد غذایی ، مواد شیمیایی و دارویی ، نشاسته ، شکر و اتانول مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در نیرو گاه های هسته ای ، صنایع مهندسی ، صنایع معدن و سیستم های تصفیه کاربرد دارند.

شرکت آلفا لاوال

دارای سه بخش مجزای 1)انرژی ، 2) غذا و آب و 3) دریایی می باشد.

آلفا لاوال دارای مراکز خرید در چین ، هند ، اروپای غربی و مکزیک می باشد. شرکت آلفا لاوال دارای 42 واحد تولیدی اصلی است.  22 واحد در اروپا ، 10 واحد در آسیا ، 8 واحد در آمریکا و 2 واحد در آمریکای لاتین و بیش از 170000 کارمند دارد. که اکثر آن ها در سوئد ، دانمارک ، هند ، چین ، آمریکا و فرانسه مشغول به کارند. این شرکت بزرگ جهانی دارای یک سازمان به خصوص به نام((Global Sales & Service) می باشد که خدمات فروش محصولات خود را به عهده دارد.

ALFA LAVAL

اقای گوستاف دلاوال با ساخت اولین سپراتور سانتریفیوژی مداوم ، پروسه تأسیس این شرکت را آغاز نمود. ظرفیت این سپراتور با 130لیتر در هر ساعت می رسید. در سال 1888 اولین پمپ که برای پمپ کردن شیر بدون چربی حاصل از سپراتور سانتریفیوژی می شد ، به فروش رسید.

یک سال بعد ، مخترع آلمانی Clemens von Bechtolsheim ، دیسک های فلزی مخروطی را طراحی کرد. با استفاده از این محصول تحت نام “آلفا دیسک” ، ظرفیت سپراتور تا چند برابر افزایش یافت. در سال 1890آلفا لاوال اولین  سپراتور مداوم جهان را که از تکنولوژی آلفا دیسک بهره می برد معرفی کرد و همچنین اولین پاستوریزاتور مداوم شیردر این سال معرفی شد.

دستگاه شیر دوشی

در خلال سال های 1910 تا 1916 ، دستگاه شیر دوشی توسط آقای گوستاف دلاوال طراحی شد و اولین سپراتور برای خالص سازی روغن به فروش رسید. سپس در سال های 1919تا 1936 ، این شرکت ، اولین مبدل حرارتی ، اولین سیستم CIP اتوماتیک در صنعت لبنیات ، اولین سیستم استریلیزاسیون و اولین سیستم بزرگ کنترل فرآیند در صنعت لبنیات خود را به جهان معرفی کرد که نشان دهنده یک موفقیت بزرگ  در فرآیند تولید لبنیات و سیالات بود.

در سال 1971 تمرکز آلفا لاوال بیشتر در بخش انتقال سیالات بود . در سال 1991 تتراپک (Tetra pak ) (درآماده سازی بسته بندی صنعت غذا فعالیت دارد) ، آلفالاوال را خریداری میکند. دو سال بعد ، شرکت آلفا لاوال  به یک گروه مستقل صنعتی به نام تترا لاوال گروپ(Tetra Laval Group )تبدیل می شود. در سال 1996 یک کار خانه جدید برای مبدل های حرارتی و تجهیزات انتقال سیالات در شهر مسکو احداث شد که یکی از مدرن ترین کارخانه ها در روسیه می باشد.

Alfa Laval

در سال 2003، آلفانوا(Alfanova)   که یک موفقیت بزرگ در مبدل های حرارتی بود ، ایجاد شد. آلفانوا یک نوع کاملا” جدید مبدل حرارتی صفحه ای می باشد که مقاومت بالای آن نسبت به دما ، فشار و فرسودگی ، امکانات جدید و قابل توجه ای را ایجاد کرده است. در سال 2007، آلفالاوال با دستیابی به تأمین کننده های پیشرو مبدل های حرارتی هوا در اروپا(Netherlands-basedTHelpmanTFinnish Fincoil ) به یکی از پیشگامان تأمین کننده مبدل های حرارتی هوا در جهان تبدیل شد.

شش سال بعد شرکت نروژیFrank Mohn باعث تقویت بیشتر حضور آلفالاوال در بازار های دریایی و ساحلی شد .در سال 2014، آلفا لاوال ، مرکز آزمون و آموزش خود در حوزه تجهیزات دریایی و کاربرد آن ها را در آلبورگ دانمارک ، تاسیس کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *