مبدل حرارتی صفحه ای جوشی چیست؟

مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی ، آخرین تکنو لوژی ساخت مبدل ها در دنیا با کامپکت ترین شکل ممکن می باشند که جای هیچگونه رقابتی به انواع دیگر در بازار های جهانی نمی دهند. راندمان بالای 90درصد و ابعاد بسیار کوچک به همراه هزینه کمتر و نصب آسانتر ، این مبدل را به عنوان بهترین گزینه جهت کاربری های حرارتی و برودتی معرفی می نماید. مبدل های صفحه ای  جوشی از تعدادی صفحه از جنس استنلس استیل L 316 یا304 تشکیل شده که توسط مس یا نیکل به صورت یکپارچه در شرایط خلا به همدیگر جوش شده اند. مبدل حرارتی صفحه ای جوشی- ابعاد و هزینه کمتر، راندمان و مزایای بیشتر تعداد صفحات بر اساس ظرفیت مورد نیاز و نوع جوشکاری صفحات (مس یا نیکل) بر اساس کاربری تعریف شده اند. این مبدل ها بر خلاف نوع واشری آن

(GasketType) به واشر، فریم و متعلقات دیگر نیازی ندارند و در فشار حدود 700 Psi  تست می گردند. از مزایای اصلی این مبدل ها می توان به هزینه کمتر، وزن و ابعاد کمتر سیال مورد استفاده و راندمان بسیار بالای آن اشاره نمود.

نوع و شکل شیار های صفحات مورد استفاده در مبدل های صفحه ای جوشی مارس مبدل های جوشی سری B ساخت شرکت دانفوس با صفحات از جنس استنلس استیل L316 و304 با سه مدل شیار مختلف (H-L-M ( به شرح ذیل جهت کاربری های مختلف ساخته می شوند:

  • صفحات نوع H دارای شیار هایی با زاویه باز می باشند. که نتیجه آن افزایش توربولنسی جریا ن و انتقال حرارت بیشتر می باشد .( مناسب کاربری برودتی)
  • صفحات نوع L دارای شیارهایی با زاویه تند می باشند که نتیجه آن کاهش افت فشار ،کاهش تور بو لنسی جریا ن و کاه انتقال حرارت می باشد.( مناسب کاربری های با افت فشار کم)
  • صفحات نوع M ترکیبی از دو نوع HوL می باشندکه به صورت یک در میان به هم متصل شده اند و از لحاظ افت فشار و انتقال حرارت نرمال بوده و ما بین دو نوعHوL به حساب می آیند.(مناسب کار بری های عمومی)
Extrude-and-type-Danfoss-plate-bphe