پمپ روغن داغ
آگوست 16, 2022
پمپ سانتریفیوژ اسلاری
آگوست 16, 2022
Show all

به طور کلی تقسیم بندی پمپ آب و فاضلاب با دیدگاه های مختلفی چون متریال، محور دوران، مستغرق بودن، نوع پروانه  انجام می شود.

کاربرد پمپ آب و فاضلاب

در بخش صنعت از این فاضلاب کش در قسمت هایی همچون فراورده های غذایی، ساخت و ساز، کاغذ و خمیر کاغذ و در نهایت صنایع فلزی پر کاربرد است و البته لازم به ذکر است که به همان نسبت در معادن و استخراج آب برای خنک سازی، نمک زدایی از آب دریا و غیره نیز به کار می رود. از طرفی از این پمپ ها همچنین در بخش تصفیه  در بخش صنعتی و شهری نیز استفاده می گردد توجه داشته باشید که البته تفاوتی در بین پمپ هایی که در این دو بخش استفاده می گردد نیز وجود دارد.

Mars

از پمپ فاضلاب شهری که به آن پمپ فاضلاب نیز گفته می شود به انتقال ، پساب، گنداب، فاضلاب تصفیه شده مکانیکی مخازن تصفیه، لجن و همچنین آب بارندگی کمک می نماید. در بخش صنعتی اما پمپ فاضلاب صنعتی آنچه می بایست به آن توجه گردد موادی است که در ساخت این دستگاه به کار می رود چرا که آب ضایعات ناشی از فعالیت های صنعتی است می تواند به شدت خورنده و دارای خواص سایشی می باشد.

ALFA LAVAL

بدنه پمپ نیز میتواند مجهز به صفحات سایشی است که از مواد ضد سایشی بسیار خاص تهیه می شوند و به راحتی قابل جایگزینی می باشد. در صورتی که از این پمپ ها در چاه استفاده گردد به آنها پمپ شناور چاه عمیق نیز گفته می شود و همچنین انواع آنها به صورت افقی و عمودی نصب می گردد. علاوه بر این پمپ آب تمیز نقطه مقابل پمپ فاضلاب قرار دارد.

 با توجه به نوع كاربری و اصطلاحات رایج فنی و تجاری به دسته های كلی تقسیم بندی می شوند :

 انواع پمپ :
  • پمپ اب و فاضلاب عمودی

پمپ سانتریفیوژ با محور عمودی (Vertical Multistage)

  • پمپ اب و فاضلاب زمینی

 پمپ سانتریفیوژ با محور افقی ( Horizontal)

  • پمپ اب و فاضلاب شناور

 Multistage Submersible Centrifugal Pumps

  • کفکش و لجن کش

Submersible Pump for Clean & Dirty Water

  •   خطی

سیرکولاتور خطی In Line Close- Coupled (تکی و دوقلو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *