انواع مینی چیلر
آگوست 9, 2022
گیج بوردن تیوب
آگوست 10, 2022
Show all

گیج فشار دیجیتال اين فشار سنجها در حقيقت از يك سنسور حساس از نوع استرين گيج ساخته شده كه به كمك مدار الكترونيكي از نوع پل واتسون ميتواند مقادير نيروي وارد شده بر سنسور را به صورت پارامتر الكتريكي و با مقياس و كاليبره مناسب به فشار نشان دهد .

فشار سنجهاي ديجيتال امكانات بيشتري به اپراتور از لحاظ تغيير واحدها ، يا ثبت مقادير ماكزيمم و مينيمم در حافظه داخلي و همچنين امكان كاليبره كردن آسان را ميدهند . از معايب آنها ميتوان به اين نكته اشاره كرد كه براي اپراتور گيجهاي آنالوگ ملموس تر بوده و براي مقايسه بصري بين مقادير راحت تر است .

ALFA LAVAL
در خرید این تجیهزات بایستی به نکات زیر توجه نمود:
  1. رنج دستگاه
  2. دقت دستگاه
  3. نوع اتصال
  4. امکانات ثبت مقادیر
  5. امکانات تبدیل واحدها
Mars

گیج فشار دیجیتالی با دقت بالا میتواند بصورت اعشاری و بدون تغییر و اثر لرزش فشار را نمایش دهد. گیج فشار تجهیز پرکاربردی است که با روش‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود. گیج‌های فشار به دو دسته اصلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می‌شوند. فشارسنج‌هایی که از روش آنالوگ برای اندازه گیری فشار استفاده می‌کنند شامل یک المنت الاستیک یا انعطاف پذیر مانند دیافراگم می‌شوند که به تغییرات فشار پاسخ می‌دهند .

فشارسنج‌های دیجیتال با سنسورهای مختلفی طراحی شده‌اند. اما معمولا در ساخت تمامی گیج های دیجیتال مدار پل به کار رفته است. از دیگر اجزای فشارسنج دیجیتال دیافراگمی است که برای اندازه گیری تغییرات در ظرفیت استفاده می شود. در بیشتر مانومترهای دیجیتال از استرین گیج یا مقاومت متغیر حساس به فشار در المان مدار پل وتسون برای اندازه گیری تغییرات استفاده می‌شود. بعضی از پرشر گیج‌های دیجیتال از المان‌های ارتعاشی، سیستم الکترومکانیکی و یا فیلم نازک برای اندازه گیری تغییرات استفاده می کنند.

همچنین در بعضی از مدل‌ها از عنصر پیزو الکتریک برای اندازه گیری فشار دینامیک و شبه ساکن استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *