اجزای تشکیل دهنده مبدل ها
جولای 31, 2022
عملکرد چیلر
آگوست 1, 2022
Show all
cooling tower
اجزا برج خنک کن:
1-بدنه و تشتک:

قطعات بدنه و تشتک از جنس فایبرگلاس تقویت شده ساخته شده و به وسیله پیچ و مهره بهم متصل می­گردد. طراحی بدنه به گونه ای است که به راحتی بتوان به اجزا داخلی جهت سرویس و تعمیرات لازم دسترسی پیدا کرد.

2-دریچه­ های ورودی هوا:

دریچه های ورودی هوا از جنس فایبرگلاس می­باشد. طراحی آن به گونه ایست که مقاومت در ورود هوا به داخل به حداقل رسیده و از پرتاب قطرات آب به خارج جلوگیری می­کند و مانع از ورود نور مستقیم خورشید به داخل تشتک می­شود با برداشتن هر یک از این دریچه ها به راحتی می­توان به داخل تشتک دسترسی پیدا کرد.

3-پکینگ:

پکینگ های پیشنهادی این شرکت از جنس  PVC و PPبوده و کمترین افت فشار را در هنگام عبور هوا ایجاد می­کند. این پکینگ­ها دارای مقاومت زیاد، تحمل وزن زیاد،راندمان بالا بوده و به راحتی قابل شستشو و استفاده مجدد می­باشد.

انتخاب نوع پکینگ با توجه به شرایط پروژه ، کیفیت آب ، دمای آب گرم ورودی ، نوع صنعت و آلودگی های محیط اطراف انجام می شود. با در نظرگرفتن عوامل فوق می توان از انواع پکینگ هایFilm fill, splash fill  random  splash  در برج های خنک کننده استفاده کرد.

4- فن :

فن به کار رفته در برج های خنک کننده از نوع محوری یا گریز از مرکز بوده و از فایبر گلاس یا پلی آمید الیاف دار ساخته می شود. تیغه ی این نوع فن ها پهن و به شکل  air foil  می باشند.

5- سیستم توزیع آب:

آب ورودی توسط یک لوله به سمت هد و بازوهای توزیع آب (sprinkler head ) هدایت شده و بر روی پکینگ ها توزیع می­شود. در مدل های جدید کولینگ تاور از کلکتور و نازل توربو ضد رسوب استفاده می­شود.

6- الکتروموتور:

الکتروموتور های مورد استفاده در برج های صنایع برودتی نصر جهت کار در محیط مرطوب دارای درجه حساسیتIP 55 و کلاس حرارتی F می باشند که باعث کاهش لرزش و کارکرد مطمین دستگاه می شود. کلیه الکتروموتور ها دارای شرایط 380v 50 hz,3 phase هستند که در صورت سفارش مشتری می تواند به صورت1 phase  نیزتولید شوند.

7-مکانیسم انتقال حرارت :

آب گرم از بالای برج با عبور از پکینگ­ها و برخورد با جریان هوای تازه که از محیط بیرون توسط فن وارد برج می­شود ضمن تبادل حرارتی و خنک شدن در پایین برج ته نشین می­شود.

ویژگی های برج های خنک کننده فایبرگلاس صنایع برودتی نصر
  1. ارایه ظرفیت های واقعی عملکرد
  2. ضد خوردگی و سایش ، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش خورشید و عدم زنگ زدگی
  3. طراحی با راندمان بالا در حداقل فضای ممکن
  4. مصرف انرژی پایین تر با به کارگیری طراحی علمی و نرم افزاری
  5. ظاهر زیبا
  6. نصب و حمل  ونقل آسان
  7. کاهش اتلاف آب مصرفی با سیستم قطره گیری مناسب
  8. کاهش آلودگی صوتی با طراحی دقیق سیستم مکانیکال
  9. عدم نیاز به فوندانسیون سنگین به دلیل وزن کم و سبکی برج

محاسبه و طراحی برج های خنک کننده برمبنای دمای آب ورودی 95 درجه ی فارنهایت و دمای آب سرد خروجی 85 درجه فارنهایت و دمای هوای مرطوب محیط 75 درجه فارنهایت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *