حفاظت کندانسور چیلرها
آگوست 13, 2022
سیستم های گرمایش از کف
آگوست 13, 2022
Show all
تولید آب گرم بهداشتی و صرفه جویی انرژی با استفاده از مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار

تولید آب گرم وصرفه جویی انرژی یکی از نیاز های اساسی انسان می باشد به طور کلی گرم کردن آب گرم بهداشتی در ساختمان ها توسط آبگرمکن صورت می گیرد . آبگرمکن ها به دونوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند . در این بخش سعی بر این است که انواع آبگرمکن ها و معایب سیستم های سنتی گرمایش آب مصرفی بررسی شود و مزایای استفاده از مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار برای گرمایش آب مصرفی بیان و ازنظر مصرف انرژی با هم مقایسه شود .

Mars
آبگرمکن مستقیم

در آبگرمکن مستقیم گرم کردن آب مصرفی به طور مستقیم انجام می شود . و عامل گرم کننده آب مستقیما در مجاورت آن وجود دارد .آبگرمکن گازی -برقی -نفتی -نمونه هایی از آبگرمکن هستند .در این آبگرمکن ها معمولا دمای آب شهر را به حدود 140 درجه ی فارنهایت می رسانیم و سپس برای مصرف با آب سرد مخلوط می کنیم . این آبگرمکن ها دارای مخزن ذخیره می باشند که به تدریج آب ذخیره مصرف می شود. برای گرم کردن آب در این آبگرمکن نیاز به زمان می باشد به عبارت دیگر آب سرد در این آبگرمکن ها فوری گرم نمی شود .

آبگرمکن غیر مستقیم

در آبگرمکن غیر مستقیم گرم کردن آب مصرفی به طور غیر مستقیم انجام می شود, که خود به دونوع تقسیم می شود .

الف – از طریق گرم و ذخیره کردن آب گرم و سپس مصرف کردن

ب – از طریق گرم کردن و استفاده ی فوری بدون ذخیره

از سیستم ذخیره کردن آب گرم در مواقعی استفاده می شود که تقاضای آب گرم ثابت و پیوسته نباشد. در نتیجه حجم زیادی آب گرم باید برای یک زمان خاصی که مصرف حداکثر است. در منبع ذخیره شود مکانیزم گرم شدن آب منبع به این قرار است که آب سرد به داخل منبع آمده و با کویل گرم تماس حاصل می کند آب سرد از طریق جا به جایی طبیعی گرما را از کویل می گیرد و با گرم شدن به قسمت بالای منبع می رود .

ALFA LAVAL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *