سختی گیر الکترونیکی
آگوست 13, 2022
حفاظت کندانسور چیلرها
آگوست 13, 2022
Show all
گرم گردن آب فن کویل ها و هواساز ها توسط بخار 

در ساختمان هایی که سیستم حرارت مرکزی آنها بخار می باشد برای گرم کردن آب رادیاتور ها فن کویل ها یا هواساز ها توسط بخار باید از مبدل های حرارتی صفحه ای واشر دار استفاده کرد . در این مبدل ها یک طرف بخار و طرف دیگر آب تغذیه رادیاتور ,فن کویل یا هواساز می باشد . 

Mars

معمولا بهتر است بخار در فشار پایین وارد مبدل صفحه ای واشر دار شود تا گرمای نهان بیشتری در اثرمیعان آزاد شود . نرم افزار تهیه شده برای بخار با فشار نسبی 15psi ,30psi,45psi  طراحی شده است . با مشخص شدن دبی آب گرم و فشار بخار ورودی به مبدل می توان توسط نرم افزار مبدل حرارتی صفحه ای مورد نظر را طراحی کرد .گرم کردن آب فن کویل ها .

ALFA LAVAL

 

نحوه تعامل فن کویل آب گرم با منابع تامین آب به این شکل است که اگر پمپ آب سرد چیلر را به سمت فن کویل ارسال کند. در فصل گرما امکان خنک کردن فضای محیط فراهم می شود.

این روال در فصل سرما به صورت برعکس اتفاق می افتد. بدین معنا که با ارسال آب گرم موتورخانه یا پکیج به سمت فن کویل ‌ها، امکان گرم کردن فضای محیط فراهم می شود.

 به شکل مشترک به عنوان کویل سرمایشی و گرمایشی استفاده می شود. این نوع از فن کویل ‌ها در گروه فن کویل های دو لوله‌ ای قرار می گیرند.

همچنین در مواردی که با توجه به نوع کاربری و معماری ساختمان، به صورت همزمان نیاز به سرمایش و گرمایش احساس شود از فن کویل های چهار لوله‌ ای استفاده می ‌شود. که از دو لوله ورودی و دو لوله خروجی (یک جفت برای سرمایش و دیگری برای گرمایش) بهره برده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *