مقایسه ی مبدل های صفحه ای باپوسته و لوله 
آگوست 16, 2022
نحوه ی انتخاب مبدل
آگوست 16, 2022
Show all
مونو پمپ
(Mono pump، Moyno Pump، Mohno pump)

مونو پمپ چیست ؟

پمپ حفره پیشرونده (Progressive Cavity Pump) یا پمپ اسکرو (پیچی) خارج از مرکز (Eccentric Screw Pump) یا پمپ حفره ای(Cavity Pump)، جزء گروه پمپ های جا به جایی مثبت می باشند. همانگونه که به طور معمول در نام گذاری تجهیزات صنعتی مرسوم می باشد، این پمپ ها در صنایع مختلف با استفاده از یک علامت تجاری و یا برند خاص شناخته می شوند، به عنوان نمونه (Mono pump، Moyno Pump، Mohno pump)

ALFA LAVAL

مونو پمپ که گاها به صورت اشتبه منو پمپ نیز گفته می شود، از یک ماردون (پیچ) فلزی که در داخل یک استاتور مارپیچی (معمولاً از جنس لاستیک) تشکیل شده است. ماردون مذکور بر روی یک روتور یا شافت قرار گرفته که با چرخش روتور توسط الکتروموتور، ماردون درون استاتور به چرخش درآمده و سیال در راستای محور پمپ به جریان در می آید.

اجزاء ساختمانی مونو پمپ

روتور یا ماردون جزء اصلی و گردنده منو پمپ بوده که با چرخش آن ، سیال به جلو رانده می شود. روتور معمولاً از جنس استنلس استیل می باشد. جهت کاهش اصطحکاک و گشتاور راه اندازی و سهولت چرخش، سطح روتور تا حد امکان صیقلی می شود.

 استاتور:

معمولاً از دو قسمت ، داخلی از جنس الاستومر و خارجی از جنس فولاد تشکیل شده است. الاستومر ها معمولاً از جنس لاستیک طبیعی و مصنوعی و پلاستیک ها مانند تفلون، پلی پروپلن و … ساخته می شوند.

 

 مزایای مونو پمپ
  • توانایی پمپاژ مواد با غلظت بسیار بالا
  • جریان یکنواخت سیال
  • NPSH بسیار پایین
  • حداقل سر و صدا
  • سهولت مونتاژ ، دمونتاژ
  • تعمیرات و نگهداری آسان

 

مونو پمپ صنایع غذایی

شکلات، خامه، پنیر، ماست، انواع رب، انواع کنستانتره، مربا، عسل، انواع پالپ، سس، کچاپ، گلوتن، گلوکزو نشاسته، خمیر نان ، بیسکوئیت ، کیک، کشک، ژلاتین خوراکی، روغن خوراکی، پالپ میوه، قهوه، چای،‌گلوکز مایع، شربت، کنسرو

Mars
 صنایع آب و فاضلاب

شیر آهک (Lime Milk) گل و لجن، مواد شیمیایی مانند پلی الکترولیک

 پمپ  چوب و کاغذ

خمیر کاغذ، چسب، رزین، ماسکوئیت

 آرایشی و بهداشتی

انواع دوغابها و اسلاری ها، خمیردندان، مایع ظرفشویی، ژل، کرم، لوسیون

 صنایع نیشکر

ملاس، شیرآهک، عصاره مالت،‌ شربت شکر و همچنین در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع کاشی و سرامیک، صنایع معدنی، صنایع دریایی، صنایع رنگ ساز، صنایع داروسازی، صنایع لاستیک و پلاستیک سازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *