صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
آگوست 10, 2022
تاسیسات و ساختمان
آگوست 10, 2022
Show all

صنایع فولاد و ریخته گری، از صنایع با مقیاس بزرگ محسوب می شوند. مبدل های حرارتی بخصوص مبدل های حرارتی صفحه ای در بخش های گوناگونی مانند خطوط اصلی تولید یا تجهییزات جانبی این کارخانجات کاربرد دارند.

Mars

در مرحله شکل دهی محصولات و همچنین در سرمایش روغن ها و مواد روانکاری ماشین آلات از سیال های گوناگونی مانند آب ، هوا و … استفاده می شود و کنترل دمای سیال ها و فرآیندها از عوامل مهم در میزان بازدهی و سود دهی کارخانجات فولاد و ریخته گری محسوب می گردد.

در چنین مواردی با توجه به شرایط کاری فرآیندها و پروسه ها ، مبدل های حرارتی صفحه ای بهترین انتخاب بوده است.

Standard Steel Casting Company

در ریخته‌گری پیوسته فولاد مذاب تبدیل به شمش‌های جامد فولادی می‌شود. در این فرایند ابتدا فولاد مذاب از پاتیل به درون دستگاه ریخته‌گری پیوسته ریخته می‌شود و از میان قالب آب خنک عبور می‌کند. آب عبوری از حفره‌های قالب (Jacket Water) پس از خنک کردن قالب وارد یک مبدل حرارتی می‌شود و با آب برج خنک‌کن تبادل حرارت انجام می‌دهد.

در مرحله‌ی بعد مذاب سرد شده پس از خروج از قالب به کمک پاشش آب، منجمد و کوئنچ می‌شود. آب گرم شده در اثر تماس با فولاد گداخته وارد یک مبدل حرارتی شده و حرارت خود را به آب برج خنک‌کن می‌دهد تا مجدداً به دمای مناسب برای کوئنچ رسیده و روی مذاب سرد شده پاشیده شود. در نهایت فولاد به شکل تختال‌های داغ و سرخ بیرون می‌آید و به اندازه‌ی مورد نظر بریده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *