گیج فشار روغنی
آگوست 10, 2022
صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
آگوست 10, 2022
Show all

گیج اختلاف فشار دیفرانسیلی را میتوان اغلب درسیستمها و فرآیندهای صنعتی یافت ودرعین حال اشتباه  آنهارا به راحتی نادیده گرفت. به عنوان مثال، فشار در نقطه “A” برابر 100psi و فشار در نقطه “B” برابر 60psi. فشار دیفرانسیل 100 psi-60psi=40psi  است.

Mars
عملکرد یک گیج اختلاف فشار :

محفظه های محیطی  توسط عنصر فشار از یکدیگر جدا می شوند. اگر دو فشار اندازه گیری شده یکسان باشند هیچ حرکتی از طریق عنصر فشار ایجاد نمی شود و هیچ فشاری نشان داده نمی شود. در واقع انتقال جابه جایی عنصر فشار و نشان دادن آن ، از طریق یک حرکت مکانیکی با  حاصل می شود.

ALFA LAVAL
کاربرد :

اندازه گیری اختلاف فشار برای سیالات گازی و مایع در مخزن یا سیستم لوله کشی نظارت و کنترل عملکرد پمپ‌ها در سیستم‌های فشاری.  برای انتقال سیال مانیتورینگ و نظارت بر فرایند فیلتراسیون در پالایشگاه‌ها.

دلایل مختلفی برای استفاده از این فشار سنج‌ها وجود دارد، اما به طور کلی استناد به برخی از آنها به ما کمک می‌کند که درک بهتری نسبت به این دستگاهها داشته باشد.

واکنش‌های شیمیایی تحت تأثیر فشار هستند: برای سیستم‌هایی که واکنش‌های شیمیایی به صورت سربسته انجام می‌شود، کنترل فشار در دو طرف واکنش اهمیت ویژه‌ای دارد و لازم است که همیشه فشار در سمت واکنش دهنده‌ها بالاتر باشد. بنابراین دی پی گیج به ما کمک می‌کند که این اختلاف را حفظ کنیم و به انجام پذیری واکنش کمک کنیم.
حفظ ایمنی در محیط کار: فشار و خارج شدن آن از حالت استاندارد یکی از خطرناک‌ترین اتفاقات در صنعت و در حوزه پالایشگاه است. این اختلاف فشارها می‌تواند منجر به انفجار در مخازن و ایجاد مشکلات بزرگی شود که اغلب با صدمات جانی و مالی عجیبی مواجه هستند. به همین دلیل از فشارسنج تفاضلی برای بررسی بخشهای مختلف سیستم لوله کشی استفاده می‌شود.
نظارت بر عملکرد پمپ‌ها و فرآیند فیلتراسیون: هم پمپ و هم فیلتر در اختلاف فشار نقش دارند و حتی نحوه صحیح اجرای عملکرد آنها به این اختلاف فشار وابسته است. باید بپذیریم که فیلتراسیون بدون تفاوت فشار یا پمپاژ بدون تفاوت فشارامکان‌پذیر نیست. به همین دلیل اینجاست که گیج اختلاف فشار خودنمایی می‌کند و به ما این فرصت را می‌دهد که وضعیت عملکرد پمپ‌ها و سیستم فیلتراسیون را کنترل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *