روش های تصفیه آب خانگی
آگوست 16, 2022
محافظت از یخ زدگی اواپراتور صفحه ای
آگوست 16, 2022
Show all

یکی از مواردی که توسط اکثر کاربران مورد سوال قرار می گیرد این است که آیا سختی گیرهای مغناطیسی واقعا موثر هستند؟ آیا به عملکرد رسوب زدای مغناطیسی می توان اعتماد کرد؟ برخی از افراد نیز مطرح می نمایند که ما از سختی گیر های مغناطیسی استفاده نموده و عملا تاثیری از آن ها مشاهده نکرده ایم! در پاسخ به اینگونه موارد باید ۲ نکته را مطرح نمود که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

Mars

سختی گیرهای مغناطیسی سال هاست که در کشورهای گوناگون تولید و مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد آن چه از لحاظ تجربی و چه از نظر تئوری به اثبات رسیده است.

  • مهمترین نکته در رابطه با سختی گیرهای مغناطیسی اطمینان به کیفیت ساخت آن می باشد. متاسفانه در حال حاضر در بازار نمونه های تقلبی فراوانی وجود دارد. که مشخص است تولیدکننده حتی از نحوه ساخت رسوب زدای مغناطیسی هیچ گونه اطلاعی نداشته و دستگاهی تولید نموده که عملا هیچ گونه کارایی ندارد.  همچنین نمونه های دیگری در بازار وجود دارد که از آهنرباهای ضعیف و نامرغوب جهت تولید سختی گیرهای مغناطیسی استفاده نموده اند. که در زمان کوتاهی رسوب زدا کارایی خود را به صورت کامل از دست می دهد.

  •  نکته مهم دیگر نوع کاربری و نصب صحیح سختی گیر در محل مناسب می باشد. رسوب زداهای مغناطیسی سختی آب را کاهش نداده.  در صورت اندازه گیری سختی قبل و بعد از این دستگاه هیچ گونه تغییری مشاهده نخواهد شد. این دستگاه ذرات کربنات کلسیم و منیزیم که در سیستم ها ایجاد رسوب می نمایند را از لحاظ ساختاری بگونه ای تغییر داده که جذب جداره ها نشده و ایجاد رسوب ننماید. این خاصیت حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از عبور آب از سختی گیر وجود خواهد داشت. بنابراین در صورتی که سختی گیر متناسب با نوع کاربری انتخاب نگردد یا در محل مناسب نصب نگردد مسلما هیچ گونه کارایی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *